- Udržitelnost v podnikání
- Popis: Tento výzkum se zaměří na to, jak firmy implementují udržitelné praktiky a jaký mají tyto praktiky vliv na jejich konkurenceschopnost.
- Cíl: Analyzovat přínosy a výzvy spojené s udržitelným podnikáním a poskytnout doporučení pro firmy, jak efektivně začlenit udržitelnost do své strategie.
- Digitalizace a malé a střední podniky
- Popis: Práce se zaměří na vliv digitální transformace na provoz a strategii malých a středních podniků v různých sektorech.
- Cíl: Identifikovat klíčové faktory úspěchu při digitalizaci a navrhnout postupy, které mohou MSP implementovat pro zvýšení efektivity.
- Psychologie spotřebitele v online prostředí
- Popis: Tento výzkum se zabývá tím, jak různé marketingové strategie v online prostoru ovlivňují rozhodování spotřebitelů.
- Cíl: Zjistit, jaké psychologické faktory hrají roli při nákupu online a poskytnout doporučení pro efektivnější marketingové strategie.
- Remote work a firemní kultura
- Popis: Práce se zaměří na změny v pracovním prostředí a jak remote work ovlivňuje motivaci a produktivitu zaměstnanců.
- Cíl: Prozkoumat, jak mohou firmy udržet pozitivní firemní kulturu a motivaci zaměstnanců při práci na dálku.
- Finanční technologie (FinTech)
- Popis: Tento výzkum analyzuje, jak inovace v oblasti FinTech ovlivňují tradiční bankovní sektor a jaké přínosy mají pro spotřebitele.
- Cíl: Identifikovat klíčové trendy v oblasti FinTech a navrhnout, jak by tradiční banky měly reagovat na tyto změny.
- Krizový management během pandemie
- Popis: Analýza strategií firem, které byly nasazeny během pandemie COVID-19, a jejich dopad na dlouhodobou odolnost a přizpůsobivost.
- Cíl: Zhodnotit úspěšné a neúspěšné strategie a poskytnout doporučení pro budoucí krizové řízení.
- E-commerce v post-pandemickém světě
- Popis: Zkoumá, jak se mění spotřebitelské chování a co to znamená pro budoucnost online prodeje po pandemii.
- Cíl: Analyzovat trendy v e-commerce a doporučit strategie pro úspěšnou adaptaci podniků na nové podmínky.
- Vliv ESG na investiční rozhodování
- Popis: Tento výzkum se zaměří na to, jak začlenění environmentálních, sociálních a správních faktorů ovlivňuje rozhodování investorů.
- Cíl: Prozkoumat vztah mezi ESG faktory a výkonností firem a navrhnout, jak mohou podniky lépe komunikovat své ESG strategie.
- Sociální média a marketingové strategie
- Popis: Zkoumá, jak firmy využívají sociální média k posílení své značky a k efektivní komunikaci se zákazníky.
- Cíl: Identifikovat efektivní praktiky a nástroje pro marketing na sociálních médiích a navrhnout doporučení pro zlepšení firemních kampaní.
- Dovednosti pro budoucnost pracovního trhu
- Popis: Analyzuje, jaké dovednosti budou klíčové v nadcházejících letech a jak se firmy mohou na tyto změny připravit.
- Cíl: Identifikovat klíčové dovednosti a navrhnout vzdělávací programy pro zaměstnance, které zlepší jejich konkurenceschopnost na trhu práce.
[Blog]
Ekonomika a management - 10 aktuálních témat pro bakalářské i diplomové práce
Podobné články
26. 09. 2018
Jak si rozvrhnout diplomovou práci, abyste všechno stihli včas?
Diplomová práce se standardně zadává v prvním semestru magisterského studia. Od tohoto okamžiku vám začíná běžet čas na její zpracování – celé 4 semestry. Na první pohled se může zdát, že máte poměrně dost času. Pokud však svou diplomku podceníte, stresu, obavám a výčitkám se rozhodně nevyhnete.
04. 02. 2019
Zjistěte, jaké nedostatky jsou častou příčinou horších známek u závěrečných prací
Závěrečná práce se hodnotí se vším všudy. Stejně jako její obsah je důležitý také formát a zpracování. Nyní se proto zaměříme na věcné nedostatky a problémy se strukturou práce, které často vedou k horšímu hodnocení.
07. 01. 2019
Zjistěte, jak si poradit s kvalitativním výzkumem
Neodmyslitelnou součástí většiny závěrečných prací je praktická část, která se soustředí na určitý výzkum. Zkoumat určitou problematiku je přitom možné buď kvantitativně, nebo kvalitativně. Velice častá je také kombinace obou těchto metod, které se vzájemně mohou skvěle doplňovat. Nyní se ale zaměříme především na kvalitativní výzkum a jeho využití v praxi.