[Blog]

Jak si rozvrhnout diplomovou práci, abyste všechno stihli včas?

Diplomová práce se standardně zadává v prvním semestru magisterského studia. Od tohoto okamžiku vám začíná běžet čas na její zpracování – celé 4 semestry. Na první pohled se může zdát, že máte poměrně dost času. Pokud však svou diplomku podceníte, stresu, obavám a výčitkám se rozhodně nevyhnete.

Začněte včas

Čtyři semestry jsou opravdu dlouhá doba – a s tou je potřeba umět pracovat. Nejprve začněte s hledáním potřebných informací, zorientujte se v tématu, učte se potřebné metody a nachystejte si podklady pro praktickou část. A toto všechno zvládněte ideálně hned v prvním semestru.

Domluvte se na obsahu práce

Ještě před koncem prvního semestru byste měli mít jasno v tom, jak bude vypadat obsah vaší práce. Jakmile jej sestavíte, pošlete ho svému školiteli a v rámci připomínek nebo konzultace následně doplňte potřebné položky. Obsah vám napoví při práci a pomůže vám s dalším plánováním.

Promyslete výzkum

Začátkem druhého semestru začněte pracovat na svém výzkumu. Zjistěte, co bude potřeba, jak dlouho to bude trvat a co od vás školitel očekává. Své závěry s ním následně konzultujte. Koncem třetího semestru by měl být výzkum už ideálně hotový. Volný čtvrtý semestr vám potom skvěle poslouží v případě, pokud se něco nepovede nebo protáhne.

Rozdělte si práci na menší části

Rozdělit si velký úkol na několik menších je základem úspěchu. U diplomové práce se nabízí rozdělení na jednotlivé kapitoly. Poté si stanovte pevné datum, kdy tyto kapitoly budou hotové. Délka intervalů mezi jednotlivými částmi se bude odvíjet od jejich množství, zkouškového období nebo vaší dovolené. Tyto termíny následně prezentujte svému konzultantovi nebo vedoucímu práce. V takovém případě je totiž budete muset prostě dodržet a žádné odsouvání jen tak nehrozí.

Nachystejte pevné desky s předstihem

Pokud právě píšete diplomku, už jistě máte představu o tom, jak probíhá tisk podobné, přesněji bakalářské práce. Pro jistotu ale raději připomeneme, že pevné desky je vhodné objednat s předstihem. Jejich příprava totiž trvá déle než tisk samotné práce. Jak by měly vypadat, víte. Objednejte je proto alespoň měsíc dopředu.

Nechte si poslední semestr volný

V závěru studia vás budou čekat náročné státnice. Pokud si necháte psaní práce na poslední chvíli, možná ji stihnete dát dohromady, avšak na zkoušky už nezbude dostatek času. Poslední semestr si proto nechte na závěrečné úpravy a snažte se větší část práce dokončit dříve.

Jak to tak ale zpravidla bývá, většina plánů se více nebo méně zhroutí, nějaký čas k dobru se tedy bude rozhodně hodit. A pokud už teď víte, že jste svou diplomovou práci trochu podcenili, rádi vám pomůžeme s přípravou podkladů. Pošlete nám nezávaznou objednávku a poté se domluvíme na případném postupu.

Sdílet

Podobné články

21. 01. 2019

Naučte se vést kvantitativní výzkum

Kvantitativní výzkum je klíčovou součástí většiny závěrečných prací. Hledá vztah mezi proměnnými a testuje tak hypotézy odvozené z dostupné literatury. Praktické části prací se bez kvantitativního výzkumu jen tak neobejdou. O co se přesně jedná a jak si s takovým výzkumem poradit? To zjistíte právě teď a tady!

02. 07. 2015

Hypotéza (tvrzení)

Základem správně stanovených hypotéz jsou známé poznatky, ovšem je nutné aby překračovaly (hypotézy) jejich hranice, přičemž také mají stanovovat nová tvrzení jako předpoklady, které se mohou prokazovat či vyvrátit. Chápat hypotézu jako takovou je však mnohem více charakterizované než bylo v tomto širším smyslu pojato, můžeme tedy považovat již uvedené předpoklady hypotéz za velmi úzké. Úzce pojato z důvodu pokládání předpokladu za jeden podstatný znak hypotézy. Tento znak hypotézy slouží k poznání předmětu a jeho zákonitostí i vlastností. S hlavní myšlenkou výzkumu vzniká hypotéza, která je podmíněna objektivností.

Novinky do vašeho e-mailu

Získejte informace, jak si zjednodušit studium a bonusy zdarma

Odesláním formuáře souhlasíte se Zásadami ochrany osobních údajů

Copyright © seminarkyza1.cz 2024

Převodem logo Mastercard logo Gopay logo Visa logo